Fotky z Indie 2 - Obchody
Paharganj, Delhi
2006 |
Chandni Chowk, Delhi
2007 |
Baťa patří mezi nejoblíbenější značky. Většina Indů si myslí, že je indická :-)
|
Indky se mají - sehnat okamínkované botičky v jakémkoliv barevném provedení je hračka. Zkuste si ale představit průměrnou výšku podpatků na průměrné indické cestě...
|
Guju Market, Delhi
2005 |
Vrindavan, Niddhivan
2006 |
Na gudžaráthských tržnicích se ženy snaží prodávat nejen rodinné výrobky, ale pod zástěrkou "antique" i obnošené svatební sukně, ve kterých se vytřídala půlka vesnice. Ale za ty ceny - nekupte to!
|
A takhle vzniká slavná heavy embroidery - milimetrové kousíčky drátků zdatní muži našívají s neskutečnou přesností. V některých obchodech vám vyšijí cokoliv čímkoliv a na práci můžete osobně dohlížet.
|
Paharganj, Delhi
2005 |
T-Nagar, Chennai
2007 |
V obchodech s levnými sárími na hedvábné ani jiné skvosty nenarazíte (i když obchodník bude tvrdit opak), zato se můžete dosyta zásobit neskutečně levnými a draze vypadajícími sáríčky.
|
V luxusních obchodech, kde často prodavači převažují nad zákazníky, máte jistotu pevných cen. Ochotní prodavači budou pult zaplňovat stále novými pestrými hedvábnými kousky.
|
Paharganj, Delhi
2005 |
Paharganj, Delhi
2005 |
Hotové čoli v Indii téměř nekoupíte. Každá Indka si raději dojde do takovéhoto obchůdku a vybere si odstín látky přesně dle představy...
|
... aby si ho u pana krejčího nechala ušít. Aby čoli správně padlo, je třeba vzít asi 10 - 15 měr. Správný krejčí si ale míry svých zákaznic pamatuje a mění jen požadované střihy čoli.
|
Connaught Place, Delhi
2006 |
Janpath, Delhi
2006 |
Nový rozměr pojmu "knihkupectví".
|
Nový rozměr pojmu "květinářství".
|
SMall Market, Delhi
2005 |
Janpath, Delhi
2005 |
Probrat množství náušnic, náhrdelníků a náramků byť jen v jednom jediném stánku může zabrat celé odpoledne.
|
Pro SPZ se na dopravní nechodí. Zručný chlapík vám vyrobí značku, jaké se vám zamane. Navíc si na ni můžete nechat připsat, že jste lékař, novinář nebo právník.
|
Connaught PLace, Delhi
2007 |
Connaught Place, Delhi
2007 |
Díky nedostatku prostoru se nábytek vyrábí na střechách obchodů, ve kterých se prodává. Indové mají trošku jinou představu o luxusním nábytku. Nám by se asi ty nejdražší, desetitisícové kousky, zdály poněkud obscénní...
|
Není jednodušší přepravy vybraného nábytku, než je nákladní rikša. Domů k vám ještě přikvačí vylekaný zaměstnanec, že vám křesílko zapomněl nalakovat, a s chutí se pustí (i na koberci) do práce. Křeslo se pak leskne jako nové, koberec nikoliv.
|
Palika Bazaar, Delhi
2005 |
Vrindavan, Loi Bazaar
2005 |
Parfumerie ve své čiré podstatě - čisté a méně čisté oleje vám prodavači neúnavně předvádějí, mezi každým parfémem vám nechají pro pročištění nosu čichnout kávových zrnek.
|
Porty a stuhy se používají velmi hojně - ale v přeplněných obchodech žádný systém nehledejte. Pokud hledáním té nejlepší nechcete strávit týden, musíte se spolehnout jen na vlastní štěstí.
|
Haridwar
2005 |
Paharganj, Delhi
2005 |
Telefonní budky neexistují. Občas se vyskytnou skleněné zástěny, které v tomto případě nahradila, od hlučné ulice zvukově hůře izolující, plachta.
|
Ano, i v takovém Internet kafé můžete potkat rychlý a levný internet!
|
Chattikar
2006 |
Vrindavan, Niddhivan
2007 |
Zejména při slavnostech se vyrojí stánky se sladkostmi nejrůznějších barev, tvarů a velikostí. Jsou sladké. Hodně sladké. Cizinci většinou chutnají stejně s tím rozdílem, že z jedněch kape sladká šťáva, zatímco z ostatních nikoliv.
|
|
Radha Raman. Vrindavan
2005 |
Radha Kund
2005 |
Lékař chudých - rodina se očkuje jednou jehlou, léky se dávkují po jednom a balí do novin, na puchýře (vlastní zkušenost) je připraven rezavý nožík a zlověstné: "We will cut!!!!"
|
Neobyčejně lahodná a osvěžující šťáva z cukrové třtiny se drtí velkým lisem přímo z... cukrové třtiny. Úporný průjem přichází v pouhých 50 procentech případů.
|
Seva Kunj, Vrindavan
2005 |
|
Rychlá a efektivní výroba lízátka na přání.
|